mandag, mars 14, 2005

Korrupsjon

Jeg er stygt redd for at hvis noen oversetter dette til presidenten så kommer jeg ikke levende hjem.

Som noen allerede har fått med seg har vi blitt kjent med finansministerens sønn her nede. Dvs. han påstår i alle fall det, og vi tror på han, uten at vi er sikre. Han har i alle fall fortalt oss en del ting som vi finner oppsiktsvekkende i motsetning til ham.

Presidenten endrer til stadighet lovverket slik at han skal ha lov til å sitte lenger. Presidenten er fra Rwanda, noe han benekter overfor folket. Flere i regjeringen er fra Rwanda og benekter dette, inkludert finansministeren. Ikke nok med det, hele bølingen er fra samme omgangskrets som barn. Flere regjeringsmedlemmer i landene rundt er fra Rwanda. Ikke nok med at de er fra samme omgangskrets, en del av de er faktisk i slekt også.

Ellers vil jeg fortelle litt om hvordan folk er her. Det første inntrykket er at folk ikke er redde for å ta kontakt. Men for oss innesluttede nordmenn kan det bli litt mye når en ugander kommer bort til en på gaten og sier at de vil bli kjent med oss, om de kan få telefonnummeret. Og en ugander som ber om et telefonnummer ringer garantert. Vi har begynt å lagre en del numre på nei. Alle vil ha en bit av oss.

En annen ting med folk her er at vi ikke vet om vi kan stole på de. Og det er ganske frustrerende å ha folk i omgangskretsen som du ikke vet om faktisk er venner eller ikke. Vi har allerede blitt snyltet på av "venner" som stikker fra barregning o.l.

Ellers vil jeg vare si at det er mulig for folk å legge inn kommentarer på innleggene mine i bloggen.

1 Comments:

At 5:58 p.m., Blogger Maren said...

Finansministerens sønn må vel gå på universitet han også. Det var merkelige greier. Jeg håper ikke det er sant.

Moro at du også har blog, nå som jeg har funnet linken til den kan det hende jeg kikker innom iblant, når ikke Lisbeth har vært flink til å oppdatere på en stund ;)

 

Legg inn en kommentar

<< Home