søndag, mai 29, 2005

17. mai

Vel tilbake fra turen til Entebbe, sov jeg en halv time, før jeg måtte opp til 17. maitog. Kan jo ikke gå glipp av 100-års markeringen på ambassaden i Uganda. 17. maitoget var enda mer fargerikt enn barnetoget i Oslo. Etter å ha blitt ledet av politiets korps gjennom ugandiske rikmannsgater med vinkende og undrende ugandere som tilskuere kom vi frem til huset til noen ved ambassaden hvor vi fikk masse god mat, og lekte norske 17. maileker: Potetløp, sekkeløp etc. og vi hoppet litt på trampoline.

Etter mat og leker dro vi til Garden City for å spille bowling, men det var stengt (uten at det hadde noe med nasjonaldagen å gjøre). Så mens noen tok seg et par øl, dro jeg hjem og hvilte litt. Ikke alle som hadde vært på eventyr natten før.

Etter en drøy times lur slo jeg følge til en restaurant og fikk rå biff, før jeg dro videre til nok en 17. maimottakelse på Sheraton Hotel, min første kanapéfest. Her var det gratis fingermat og drikke, og noen mindre viktige taler.

Vi dro videre til nok en hagefest og fikk mat, vafler, is og øl før vi dro videre til Blue Mango og badet midt på svarte natten, før veien tok oss med videre hjem til innehaverne av Blue Mango.

Nok en gang hjem på morrakvisten.