søndag, mars 20, 2005

"Klippet" håret

Etter uker med litt for langt hår bestemte jeg meg i går for å gjøre noe med det. Jeg tok meg en tur i Wandegeya, et område like ved campus, hvor det kryr av frisørsalonger og diverse annet. Det var faktisk så mange frisører at jeg var i ferd med å gå hjem igjen fordi jeg ikke klarte å bestemme meg, men til slutt gikk jeg innom en som ikke så crowded ut. (For det var faktisk kunder i alle salongene, har aldri sett noen stelle håret sitt så mye og så fancy som damene her nede). Da jeg kom inn så jeg en stol, et speil og en barbermaskin, ingen saks. Jeg kunne sjølsagt ha funnet en salong hvor de kunne klippe annet enn afro-hår, men jeg tok sjansen og ba om den lengste de hadde. ”1 inch,” sa frisøren, som jeg oversatte til ca 2,54 cm (correct me if I’m wrong), og tenkte at det var da ikke så galt. Men galt ble det. Og jeg lurer på om han mente 1 cm. Men det er ikke så mye å gjøre med det, og det er definitivt mer behagelig med kort hår. Afrikanerne sier i alle fall at det ble bra, og er dermed uenig med nordmennene jeg bor med. Døm selv!